Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku odrzucił skargę spółki H. Sp. z o.o. z powodu nieuiszczenia wymaganego wpisu sądowego pomimo wezwania.
Art. 21 VATUstawa o podatku od towarów i usług
Art. 21
Art. 21 [Obowiązek podatkowy]
1. Mały podatnik może wybrać metodę rozliczeń polegającą na tym, że obowiązek podatkowy w odniesieniu do dokonywanych przez niego dostaw towarów i świadczenia usług powstaje:
1) z dniem otrzymania całości lub części zapłaty - w przypadku dokonania dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz podatnika, o którym mowa w art. 15, zarejestrowanego jako podatnik VAT czynny,
2) z dniem otrzymania całości lub części zapłaty, nie później niż 180. dnia, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi - w przypadku dokonania dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz podmiotu innego niż wymieniony w pkt 1
- po uprzednim zawiadomieniu na piśmie naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca miesiąca poprzedzającego okres, za który będzie stosował tę metodę, zwaną dalej „metodą kasową”; otrzymanie zapłaty w części powoduje powstanie obowiązku podatkowego w tej części.
2. Przepis ust. 1 stosuje się do czynności wykonanych w okresie, w którym podatnik stosuje metodę kasową.
3. Mały podatnik może zrezygnować z metody kasowej, nie wcześniej jednak niż po upływie 12 miesięcy, w trakcie których rozliczał się tą metodą, po uprzednim zawiadomieniu na piśmie naczelnika urzędu skarbowego, w terminie do końca kwartału, w którym stosował tę metodę.
4. Mały podatnik traci prawo do rozliczania podatku metodą kasową, począwszy od rozliczenia za miesiąc następujący po kwartale, w którym przekroczył kwotę określoną w art. 2 pkt 25.
5. (uchylony)
6. Przepis ust. 1:
1) nie narusza przepisów art. 19a ust. 5 pkt 1 i 2;
2) nie ma zastosowania do: a) dostawy towarów i świadczenia usług, o których mowa w art. 8a ust. 1 i 3,
b) dostawy towarów, o której mowa w art. 20 ust. 1-4,
c) dostaw towarów, o których mowa w art. 7a ust. 1 i 2, dokonywanych na rzecz podatnika ułatwiającego dostawy towarów oraz przez tego podatnika.
Powiązane przepisy
Art. 21 odwołuje się do:
Orzeczenia powołujące art. 21 VAT(1000 orzeczeń)
Sąd Najwyższy oddalił kasacje obrońców skazanych za oszustwo, uznając je za oczywiście bezzasadne.
Wojewódzki Sąd Administracyjny odrzucił skargę spółki z o.o. z powodu nieuzupełnienia braków formalnych dotyczących reprezentacji spółki.
NSA oddalił zażalenie na postanowienie WSA odrzucające zażalenie na postanowienie WSA o odrzuceniu skargi, uznając za skuteczne doręczenie z upływem terminu czternastodniowego mimo późniejszego odbioru przesyłki.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach odrzucił skargę z powodu nieuzupełnienia braków formalnych, w tym braku podpisu i numeru PESEL.
Sąd Najwyższy oddalił kasację obrońcy skazanego od wyroku utrzymującego w mocy wyrok skazujący za przestępstwo z art. 280 § 1 k.k. w zb. z art. 157 § 1 k.k.
Sąd Najwyższy oddalił skargę obrońcy oskarżonych na wyrok Sądu Okręgowego, który uchylił wyrok uniewinniający Sądu Rejonowego i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania, uznając, że karalność czynu skarbowego nie ustała z powodu przedawnienia.
Sąd Najwyższy przyznał tłumaczowi przysięgłemu wynagrodzenie za tłumaczenie postanowienia sądu na język rosyjski.
Sąd Najwyższy zasądził koszty obrony z urzędu na rzecz adwokata po wniesieniu kasacji.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku odrzucił skargę spółki H.Spółka z o.o. z powodu nieuzupełnienia braków formalnych i nieuiszczenia wpisu sądowego.
Potrzebujesz analizy prawnej do art. 21 VAT?
Asystent AI przeanalizuje ten przepis w kontekście orzecznictwa, doktryny i powiązanych regulacji.
Zapytaj Asystenta AI