WSA w Warszawie uchylił decyzję Ministra Klimatu i Środowiska, uznając, że zezwolenia na zbieranie, przetwarzanie i wytwarzanie odpadów przechodzą z mocy prawa na spółkę powstałą w wyniku przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej.
Art. 26 KSHKodeks spółek handlowych
Art. 26
Art. 26 [Zgłoszenie do rejestru]
§ 1. Zgłoszenie spółki jawnej do sądu rejestrowego powinno zawierać:
1) firmę, siedzibę i adres spółki;
2) przedmiot działalności spółki;
3) nazwiska i imiona albo firmy (nazwy) wspólników oraz adresy wspólników albo ich adresy do doręczeń albo adresy do doręczeń elektronicznych;
4) nazwiska i imiona osób, które są uprawnione do reprezentowania spółki, i sposób reprezentacji.
§ 2. Wszelkie zmiany danych wymienionych w § 1 powinny zostać zgłoszone sądowi rejestrowemu.
§ 3. Każdy wspólnik ma prawo i obowiązek zgłoszenia spółki jawnej do rejestru.
§ 4. Spółka, o której mowa w art. 860 Kodeksu cywilnego (spółka cywilna), może być przekształcona w spółkę jawną, przy czym umowa spółki jawnej nie może być zawarta przy wykorzystaniu wzorca umowy. Przekształcenie wymaga zgłoszenia do sądu rejestrowego przez wszystkich wspólników. Przepisy § 1-3 stosuje się odpowiednio.
§ 5. Z chwilą wpisu do rejestru spółka, o której mowa w § 4, staje się spółką jawną. Spółce tej przysługują wszystkie prawa i obowiązki stanowiące majątek wspólny wspólników. Przepisy art. 553 § 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
§ 6. Przed zgłoszeniem, o którym mowa w § 4, wspólnicy dostosują umowę spółki do przepisów o umowie spółki jawnej.
Powiązane przepisy
Art. 26 odwołuje się do:
Odwołania do innych ustaw:
Powołują się na art. 26:
Orzeczenia powołujące art. 26 KSH(16 orzeczeń)
NSA orzekł, że częściowe wycofanie wkładu ze spółki komandytowej jest neutralne podatkowo i nie podlega opodatkowaniu PIT.
Sąd Okręgowy zmienił wyrok Sądu Rejonowego w części dotyczącej okresu popełnienia przestępstwa, utrzymując go w mocy w pozostałej części i zasądzając od oskarżonego koszty postępowania odwoławczego.
Sąd uniewinnił oskarżonego od zarzutu niezłożenia sprawozdania finansowego za lata 2010 i 2011 z powodu obowiązującego go wówczas zakazu prowadzenia działalności gospodarczej, jednocześnie skazując go za niezłożenie wniosku o upadłość spółki w 2009 roku.
Sąd Okręgowy oddalił apelację pozwanego, utrzymując w mocy wyrok Sądu Rejonowego zasądzający od pozwanego na rzecz powoda kwotę za dostawę energii elektrycznej, uznając odpowiedzialność pozwanego jako osoby prywatnej wprowadzającej w błąd dostawcę co do tożsamości podmiotu umowy.
Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił interpretację indywidualną Ministra Rozwoju i Finansów, uznając, że połączenie spółki kapitałowej ze spółką osobową nie skutkuje powstaniem przychodu podatkowego po stronie spółki przejmującej.
Sąd Okręgowy oddalił powództwo o stwierdzenie nieważności, nieistnienia lub uchylenie uchwały Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników spółki Hotel (...) sp. z o.o., uznając, że uchwała została zwołana prawidłowo, a zarzuty dotyczące wadliwości głosowania i treści uchwały nie znalazły potwierdzenia.
Sąd Okręgowy oddalił odwołanie spółki od decyzji Prezesa URE odmawiającej udzielenia koncesji na obrót paliwami ciekłymi z powodu niewykazania przez spółkę wystarczających środków finansowych i nieważności umów z członkami zarządu.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie sprostował swoje wcześniejsze postanowienie, dodając oznaczenie "w likwidacji" do firmy skarżącej spółki, aby odzwierciedlić jej faktyczny stan prawny.
Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił interpretację indywidualną Ministra Finansów, uznając, że kapitał zapasowy spółki przekształcanej nie stanowi niepodzielonego zysku podlegającego opodatkowaniu.
Potrzebujesz analizy prawnej do art. 26 KSH?
Asystent AI przeanalizuje ten przepis w kontekście orzecznictwa, doktryny i powiązanych regulacji.
Zapytaj Asystenta AI