Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę podatnika na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, utrzymującą w mocy decyzję odmawiającą stwierdzenia nieważności decyzji określającej zobowiązanie podatkowe.
Art. 32 OPOrdynacja podatkowa
Art. 32
Art. 32 [Przechowywanie dokumentów]
§ 1. Płatnicy i inkasenci obowiązani są przechowywać dokumenty związane z poborem lub inkasem podatków do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania płatnika lub inkasenta.
§ 1a. W razie likwidacji lub rozwiązania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej podmiot dokonujący likwidacji lub rozwiązania zawiadamia na piśmie właściwy organ podatkowy, niepóźniej niż w ostatnim dniu istnienia osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, o miejscu przechowywania dokumentów związanych z poborem lub inkasem podatku.
§ 2. Po upływie okresu, o którym mowa w § 1, płatnicy i inkasenci obowiązani są przekazać podatnikom dokumenty związane z poborem lub inkasem podatku; dokumenty podlegają zniszczeniu, jeżeli przekazanie ich podatnikowi jest niemożliwe.
Powiązane przepisy
Powołują się na art. 32:
Orzeczenia powołujące art. 32 OP(9 orzeczeń)
Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną dotyczącą podatku akcyzowego od wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu, uznając, że organ prawidłowo ustalił podstawę opodatkowania mimo zaniżonej ceny nabycia.
Trybunał Konstytucyjny odmówił nadania dalszego biegu skardze konstytucyjnej dotyczącej naliczania odsetek za zwłokę od niezapłaconego podatku VAT, uznając, że skarżący nie wykazali naruszenia swoich praw i nie wskazali wszystkich przepisów, które doprowadziły do ostatecznego rozstrzygnięcia.
Sąd Okręgowy zmienił postanowienie o podziale majątku wspólnego, zwiększając kwotę zasądzoną od uczestnika na rzecz wnioskodawczyni z tytułu spłaty udziału w majątku wspólnym, uwzględniając częściową spłatę kredytów mieszkaniowych.
Dochody małżonka uzyskane z przestępstwa wchodzą w skład majątku wspólnego na podstawie art. 32 § 1 k.r.o., niezależnie od źródła ich pochodzenia.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach stwierdził nieważność decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w K. z powodu naruszenia zasady dwuinstancyjności postępowania.
Sąd Najwyższy uchylił wyrok Sądu Okręgowego w sprawie o zapłatę wierzytelności z tytułu sprzedaży mebli między małżonkami, uznając, że przedsiębiorstwa i wierzytelności z nich wynikające należą do majątku wspólnego.
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę dotyczącą ustalenia dodatkowego zobowiązania podatkowego w VAT, uznając przepisy za zgodne z Konstytucją.
Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę podatnika na decyzję odmawiającą uchylenia decyzji ostatecznej w sprawie podatku dochodowego od sprzedaży nieruchomości, uznając brak podstaw do wznowienia postępowania.
Potrzebujesz analizy prawnej do art. 32 OP?
Asystent AI przeanalizuje ten przepis w kontekście orzecznictwa, doktryny i powiązanych regulacji.
Zapytaj Asystenta AI