Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu zawiesił postępowanie w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług na wniosek strony skarżącej.
Art. 8 VATUstawa o podatku od towarów i usług
Art. 8
Art. 8 [Świadczenie usług]
1. Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
1) przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
2) zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
3) świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
2. Za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:
1) użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych;
2) nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.
2a. W przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.
3. (uchylony)
4. (uchylony)
5. Przepis ust. 2 pkt 1 nie ma zastosowania w przypadku użycia pojazdów samochodowych do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, obliczoną zgodnie z art. 86a ust. 1, z tytułu:
1) nabycia, importu lub wytworzenia tych pojazdów lub
2) nabycia, importu lub wytworzenia części składowych do tych pojazdów, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych pojazdów podatnikowi nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i ust. 5, za nabycie towarów uznaje się również przyjęcie ich w używanie na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze.
Orzeczenia powołujące art. 8 VAT(1000 orzeczeń)
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi odrzucił skargę podatkową z powodu nieuzupełnienia braków formalnych w terminie, gdyż podpisana skarga została nadesłana przez organ po upływie wyznaczonego terminu.
Sąd Najwyższy oddalił kasację skazanego R.N. od wyroku utrzymującego w mocy wyrok skazujący za przestępstwo z art. 207 § 1 k.k.
Sąd Najwyższy oddalił kasację jako oczywiście bezzasadną, zasądzając koszty obrony z urzędu i obciążając skazanego kosztami postępowania kasacyjnego.
Sąd Najwyższy oddalił kasację obrońcy skazanego za czyn z art. 207 § 1 k.k. jako oczywiście bezzasadną.
Sąd Najwyższy oddalił kasację skazanego jako oczywiście bezzasadną, zasądzając wynagrodzenie dla obrońcy z urzędu i obciążając Skarb Państwa kosztami postępowania.
NSA podjął zawieszone postępowanie kasacyjne po ustanowieniu kuratora dla spółki, który został umocowany do reprezentowania jej przed sądem administracyjnym.
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu odrzucił skargę z powodu nieuzupełnienia wpisu i braku podpisu, zgodnie z przepisami Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
WSA w Poznaniu uchylił interpretację indywidualną Dyrektora KIS, uznając, że prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktury otrzymanej poza KSeF powstaje z chwilą jej otrzymania, a nie dopiero z chwilą nadania jej numeru w KSeF.
WSA w Krakowie odrzucił skargę o wznowienie postępowania, ponieważ została wniesiona po terminie, mimo powołania się na wyrok TSUE.
Potrzebujesz analizy prawnej do art. 8 VAT?
Asystent AI przeanalizuje ten przepis w kontekście orzecznictwa, doktryny i powiązanych regulacji.
Zapytaj Asystenta AI