Art. 96 OPOrdynacja podatkowa

Ordynacja podatkowa

Art. 96

Art. 96 [Odsetki za zwłokę]

Odsetki za zwłokę oraz oprocentowanie, o których mowa w art. 95, naliczane są nadal:

1) po upływie 14 dni od dnia doręczenia spółce decyzji określającej wysokość zobowiązania podatkowego lub wydania decyzji w sprawie zwrotu zaliczek naliczonego podatku od towarów i usług;

2) począwszy od dnia otrzymania przez organ podatkowy wniosku o zwrot nadpłaty lub o zwrot różnicy podatku od towarów i usług.

Powiązane przepisy

Art. 96 odwołuje się do:

Powołują się na art. 96:

Orzeczenia powołujące art. 96 OP(6 orzeczeń)

III SA/Wa 253/21· Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie· 2021-09-27

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę spółki F. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w W., utrzymującą w mocy odmowę przywrócenia zarejestrowania jako czynnego podatnika VAT z powodu niezłożenia brakujących deklaracji w wymaganym terminie.

II FSK 724/18· Naczelny Sąd Administracyjny· 2020-02-04

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną podatnika, uznając, że organy podatkowe prawidłowo odmówiły rozłożenia na raty zaległości podatkowych z powodu braku wykazania realnej możliwości spłaty.

III SA/Wa 2777/18· Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie· 2019-05-28

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie stwierdził bezskuteczność czynności wykreślenia spółki z rejestru VAT, uznając, że organ podatkowy powinien był wydać decyzję, a nie zawiadomienie.

VIII SA/Wa 639/16· Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie· 2017-03-22

Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził bezskuteczność czynności Naczelnika Urzędu Skarbowego polegających na wykreśleniu spółki z rejestru VAT i VAT UE z powodu naruszenia procedury i braku należytego zbadania sprawy.

VIII SA/Wa 638/16· Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie· 2017-03-22

Wojewódzki Sąd Administracyjny stwierdził bezskuteczność czynności Naczelnika Urzędu Skarbowego polegających na wykreśleniu spółki z rejestru VAT i VAT UE z powodu naruszenia procedury i braku należytego ustalenia stanu faktycznego.

II FSK 1532/08· Naczelny Sąd Administracyjny· 2010-02-09

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną w sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodu.

Potrzebujesz analizy prawnej do art. 96 OP?

Asystent AI przeanalizuje ten przepis w kontekście orzecznictwa, doktryny i powiązanych regulacji.

Zapytaj Asystenta AI